Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 29. marec 2024Meniny má Miroslav
< sekcia Banskobystrický kraj

Regionálnou značkou Pohronia sa môžu pochváliť prví výrobcovia

Na snímke výrobky z arónie od rodiny Tanyasiovej zo Starého Tekova. Žiar nad Hronom, 11. septembra 2018. Foto: TASR - Jana Vodnáková

Medzi certifikovanými výrobkami je možné nájsť medovníky, kabelky z modrotlače, látkové vankúše a dekorácie, výrobky z rakytníka, domáce mäsové výrobky či domáce látkové koberce.

Žiar nad Hronom 11. septembra (TASR) - Značkou Regionálny produkt Pohronia sa môžu pochváliť prví výrobcovia. Zástupcovia občianskeho združenia Žiarska kotlina odovzdali v utorok v Žiari nad Hronom certifikáty o pridelení značky ôsmim úspešným žiadateľom.

"Na to, že ide o prvú výzvu v našom regióne, sme s počtom osem výrobcov veľmi spokojní. Kvalita žiadostí bola veľmi dobrá, konečnému termínu, kedy mali podávať žiadosti, predchádzalo školenie, kde boli pripravení žiadatelia na to, ako žiadosti vyplniť, aké formuláre dodať a podobne," skonštatovala Natália Rumanová z o.z. Žiarska kotlina. Ak bude podľa jej slov medzi výrobcami záujem, ďalšiu výzvu na udelenie značky vyhlásia ešte tento rok.

Značka regionálny produkt Pohronie má držiteľovi priniesť predovšetkým propagáciu, reklamu, zviditeľnenie jeho produktov alebo služieb, zvýšenie odbytu a konkurenčnú výhodu. Občianske združenie už prvých certifikovaných výrobcov aj premiérovo odprezentovalo, a to počas Agrokomplexu v Nitre. "Chystáme ich účasť na zatváraní Bánoša v Banskej Bystrici a ďalších trhoch," priblížila Rumanová.

Medzi certifikovanými výrobkami je možné nájsť medovníky, kabelky z modrotlače, látkové vankúše a dekorácie, výrobky z rakytníka, domáce mäsové výrobky či domáce látkové koberce.

Značku získala aj rodina Tanyasiová zo Starého Tekova, ktorá vyrába produkty z arónie. V ponuke má 100-percentnú aróniovú šťavu, aróniový čaj či lekvár. Regionálna značka môže podľa Evy Tanyasiovej pomôcť zviditeľniť výrobky na trhu. Každým dňom sa totiž podľa jej názoru zväčšuje komunita ľudí, ktorí zháňajú zdravé produkty. "Práve táto značka deklaruje to, že my sme tí, ktorí to vyrábame vlastnými rukami, spracovávame vlastnými rukami," podotkla.

Pozitívnym príkladom, ako so značkou pracovať, je podľa nej susedné Rakúsko, kde regióny organizujú rôzne podujatia, na ktorých produkty s regionálnymi značkami ponúkajú. "Na Slovensku to síce ešte nie je tak v móde ako v zahraničí, ale práve táto značka a títo ľudia sa snažia, aby sa to dostalo do povedomia širokej verejnosti," skonštatovala.