Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Bratislava

Prvú časť cyklotrasy do Devína už dokončili, zatiaľ má kilometer

Cyklotrasa, ilustračné foto Foto: Ľubomír Mako

Dosiaľ cyklisti jazdili po Devínskej ceste spoločne s autami.

Bratislava 1. decembra (TASR) – Prvú časť cyklotrasy, ktorá má spájať bratislavskú Karlovu Ves a Devín, už dokončili. Úsek s názvom Tieňava má viac ako jeden kilometer a vedie po tri metre širokej asfaltovej cestičke cez les. Mesto zaň zaplatilo 28.995 eur bez DPH.

Na cyklotrase pracovala firma Skanska v októbri a novembri. "Cyklotrasa za kameňolomom v smere z Devína priechodom pre cyklistov križuje úrovňovo Devínsku cestu a napája sa na starú cestu, vedie okolo domov a chát, a ďalej po svahu cez les," priblížil poradca primátora Michal Feik. Na niektorých miestach urobili nový asfaltový povrch, na ďalších poškodené úseky opravili a spevnili. Súčasťou prác bol aj priechod pre cyklistov, odvodnenie, vybudovali novú zastávku mestskej hromadnej dopravy či osadili značenie. Celková dĺžka trasy Tieňava je 1018 metrov.

Celá cyklotrasa medzi Karlovou Vsou a Devínom má mať po dokončení päť kilometrov. Mesto ju plánuje budovať po častiach, pred sebou ich má ešte šesť. Firma Dopravoprojekt, ktorá vyhrala architektonickú súťaž, totiž projekt rozdelila na sedem logických celkov, ktoré možno realizovať samostatne. "Teraz nás čaká projektová dokumentácia na dva ďalšie úseky, a to Gronáre a Skalité," vraví Feik. S ich budovaním by sa potom podľa jeho slov mohlo začať koncom budúceho roka alebo začiatkom roka 2015 a cyklotrasa by tak mala už približne 2,2 kilometra.

Počas jazdy po novej cyklotrase si budú musieť cyklisti aj šliapnuť do pedálov. Jej trasa totiž nepovedie iba ideálne po rovine, jazdiť sa bude aj do kopca. Celková trasa má využiť existujúce lokálne komunikácie, poľné cesty či viesť po svahu cez les. Prvý odhad investičných nákladov vlani hovoril o sume vyše jeden milión eur, prvá časť mala pritom stáť 61.000 eur. "Zjednodušením projektu a súťažou tak prišlo k úspore viac ako 50 percent ceny. Vynechali sme v tomto úseku viaceré opatrenia, napríklad oporné múry," vysvetlil Feik.

Dosiaľ cyklisti jazdili po Devínskej ceste spoločne s autami. Pre jej úzky profil sa ale takmer po celej trase nenachádza krajnica. Mesto preto v minulosti pre zvýšenie bezpečnosti namaľovalo cyklopiktogramy, osadilo radar a zvislé dopravné značenie upozorňujúce na zvýšený pohyb cyklistov.