Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 29. apríl 2024Meniny má Lea
< sekcia Bratislavský kraj

Bratislavčania sa najviac sťažujú na zlé cesty a nelegálnu reklamu

Bratislava, ilustračné foto Foto: TASR/Pavel Neubauer

Za prvých šesť mesiacov tohto roka sa s podnetom na mesto obrátilo celkovo 685 ľudí, a to prostredníctvom projektu Odkaz pre starostu.

Bratislava 18. júla (TASR) – Doprava, kvalita ciest i chodníkov – na to sa Bratislavčania najčastejšie sťažujú hlavnému mestu. Za prvý pol rok poslali 284 takýchto podnetov. V ďalších 97 sa zase sťažovali na nepovolenú reklamu, grafity či rušenie nočného pokoja. Za prvých šesť mesiacov tohto roka sa takto s podnetom na mesto obrátilo celkovo 685 ľudí, a to prostredníctvom projektu Odkaz pre starostu. Za celý minulý rok pritom bolo podaní 851. TASR o tom informoval riaditeľ kancelárie primátora Ľubomír Andrassy.

"Mesto reaguje na každý podnet, aj keď vo viacerých prípadoch je odpoveď negatívna, pretože popísaný podnet nie je možné operatívne riešiť hlavne z finančných dôvodov," vraví Andrassy. Najčastejšie je to podľa jeho slov pri sťažnostiach týkajúcich sa dopravy a cestného hospodárstva.

Pracovníci mesta odpovedajú podľa Andrassyho občanom v priebehu dvoch až troch týždňov. "Ak je riešenie problému viazané na súčinnosť s externým partnerom, termín na zaslanie vecnej odpovede sa môže predĺžiť aj na dvojnásobok priemerného času," vraví Andrassy.

Bezmála dve stovky podnetov musel magistrát posunúť na riešenie mestským častiam alebo iným inštitúciám, napríklad dopravnému podniku či mestskej polícii. "Ich riešenie nespadalo do kompetencie bratislavskej samosprávy," podotkol Andrassy. Pre zlepšenie komunikácie občana s verejnou správou by preto bolo potrebné podľa jeho slov rozšíriť projekt aj na iné verejné či štátne inštitúcie, napríklad obvodný úrad, diaľničnú spoločnosť, samosprávny kraj či políciu.

Gestorom projektu Odkaz pre starostu je Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť.