Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 19. apríl 2024Meniny má Jela
< sekcia Ekonomika

Priamy predaj na Slovensku narastá

Ilustračná snímka. Foto: TASR/Pavel Neubauer

Podľa prieskumu asociácie SELDIA realizovaného medzi priamymi predajcami Európskej únie sa opätovne potvrdilo, že v Európe sa priamemu predaju venujú primárne ženy.

Bratislava 19. februára (TASR) - Viac ako 203.000 ľudí sa v súčasnosti na Slovensku zaoberá priamym predajom. Znamená to, že aj Slovensko kopíruje celosvetový trend rastu takejto formy predaja. Ako povedala v utorok v Bratislave na stretnutí s médiami, predsedníčka Združenia priameho predaja Lucia Záleská, ročný obrat sa pohybuje na úrovni 155 miliónov eur. Z globálneho pohľadu najvýznamnejšími trhmi sa pre priamy predaj stali USA a Čína s medziročným rastom 18 %.

Podľa prieskumu asociácie SELDIA realizovaného medzi priamymi predajcami Európskej únie sa opätovne potvrdilo, že v Európe sa priamemu predaju venujú primárne ženy. Podobne je tomu aj na Slovensku, kde až 94 % predajcov sú ženy a najčastejším modelom priameho predaja je žena vo veku 42 rokov, ktorá tejto podnikateľskej činnosti venuje v priemere osem rokov.

Aj naďalej na Slovensku dominuje priamy predaj kozmetiky (38 %), wellness produktov a doplnkov stravy (25 %) a výrobkov pre domácnosť či spotrebného tovaru (23 %). Priami predajcovia, podľa Záleskej, si na svojej práci vážia najmä to, že im dáva slobodu, flexibilitu a nezávislosť.

Zduženie, ako ďalej uviedla, obhajuje záujmy svojich členských firiem a prispieva aj k ochrane samotných spotrebiteľov.