Najmenej obľúbenou formou je uzatvorenie životného alebo úrazového poistenia telefonicky. Vyplýva to z výsledkov prieskumu Insight into Insurance, ktorý realizovala agentúra TNS Slovakia.
Autor TASR
Bratislava 4. júna (TASR) - Životné a úrazové poistenia uzatvára 40 % obyvateľov Slovenska priamo na pobočke v poisťovni. Viac ako pätina (22 %) uzatvára tento typ poistenia cez poradcu alebo agenta konkrétnej poisťovne, ktorý respondenta osobne navštívi a necelá pätina (17 %) cez nezávislého poisťovacieho makléra.
Najmenej obľúbenou formou je uzatvorenie životného alebo úrazového poistenia telefonicky (8 %). Vyplýva to z výsledkov prieskumu Insight into Insurance, ktorý realizovala agentúra TNS Slovakia.
Cez poradcu konkrétnej poisťovne uzatvárajú úrazové alebo životné poistenie hlavne ľudia vo veku 30 až 39 rokov, ženatí muži a vydaté ženy, živnostníci a respondenti zarábajúci 700 až 1000 eur mesačne. Priamo na pobočku chodia oveľa častejšie dôchodcovia a telefonicky si poistenie vybavujú hlavne vysokoškolsky vzdelaní respondenti a ľudia vo veku 18 až 29 rokov.
V prípade neživotného poistenia najviac obyvateľov Slovenska preferuje jeho uzatvorenie taktiež priamo na pobočke (38 %), nasleduje uzatvorenie poistenia cez poradcu či agenta konkrétnej poisťovne (15 %) a cez nezávislého poisťovacieho makléra (13 %). Telefonicky uzatvára neživotné poistenie iba 4 % opýtaných.
Cez poradcu konkrétnej poisťovne uzatvárajú neživotné poistenie skôr ženatí/vydaté a respondenti zarábajúci 700 až 1000 eur mesačne. Telefonicky si poistenie vybavujú predovšetkým muži a študenti a cez poisťovacieho makléra uzatvárajú neživotné poistenie hlavne ženy a vysokoškolsky vzdelaní ľudia.
Takmer polovicu (47 %) opýtaných v prieskume už s možnosťou uzatvorenia niektorého z typov poistení oslovil agent poisťovne. Agent banky takto oslovil len 5 % respondentov. S oboma agentmi už má skúsenosť takmer pätina (17 %) opýtaných. Až štvrtinu respondentov ešte nikdy s takouto možnosťou žiaden agent nenavštívil.
Najmenej obľúbenou formou je uzatvorenie životného alebo úrazového poistenia telefonicky (8 %). Vyplýva to z výsledkov prieskumu Insight into Insurance, ktorý realizovala agentúra TNS Slovakia.
Cez poradcu konkrétnej poisťovne uzatvárajú úrazové alebo životné poistenie hlavne ľudia vo veku 30 až 39 rokov, ženatí muži a vydaté ženy, živnostníci a respondenti zarábajúci 700 až 1000 eur mesačne. Priamo na pobočku chodia oveľa častejšie dôchodcovia a telefonicky si poistenie vybavujú hlavne vysokoškolsky vzdelaní respondenti a ľudia vo veku 18 až 29 rokov.
V prípade neživotného poistenia najviac obyvateľov Slovenska preferuje jeho uzatvorenie taktiež priamo na pobočke (38 %), nasleduje uzatvorenie poistenia cez poradcu či agenta konkrétnej poisťovne (15 %) a cez nezávislého poisťovacieho makléra (13 %). Telefonicky uzatvára neživotné poistenie iba 4 % opýtaných.
Cez poradcu konkrétnej poisťovne uzatvárajú neživotné poistenie skôr ženatí/vydaté a respondenti zarábajúci 700 až 1000 eur mesačne. Telefonicky si poistenie vybavujú predovšetkým muži a študenti a cez poisťovacieho makléra uzatvárajú neživotné poistenie hlavne ženy a vysokoškolsky vzdelaní ľudia.
Takmer polovicu (47 %) opýtaných v prieskume už s možnosťou uzatvorenia niektorého z typov poistení oslovil agent poisťovne. Agent banky takto oslovil len 5 % respondentov. S oboma agentmi už má skúsenosť takmer pätina (17 %) opýtaných. Až štvrtinu respondentov ešte nikdy s takouto možnosťou žiaden agent nenavštívil.