Vedeli ste, že v nedeľu 7. júla mali svoj sviatok všetci milovníci čokolády?
Autor OTS
Bratislava 10. júla (OTS) - Deň čokolády oslavuje čas uvedenia čokolády na európsky trh v roku 1550. Čokoláda patrí k najobľúbenejším sladkostiam nielen vo svete, ale aj na Slovensku. Aj v predajniach Tesco patrí čokoláda k najpredávanejším sladkostiam po celý rok.
Akú čokoládu milujú Európania? Podľa Tesca sú zákazníci v strednej Európe konzervatívni a kupujú najmä mliečnu čokoládu s orieškami. Z roka na rok však rastie obľúbenosť sladkostí s vyšším podielom kakaa v súlade s trendom zdravého životného štýlu. Francúzi sú zase majstri v spotrebe horkej čokolády. Íri majú radi krémové náplne a Američania zase uprednostňujú sladšie verzie mliečnej čokolády. Spotrebitelia v celej Európe čoraz viac vyberajú výrobky aj podľa ich pôvodu či spôsobu výroby a obalu, ktoré rešpektuje životné prostredie.
„Sme hrdí na to, že Tesco čokolády vlastnej značky sú vyrábané z kakaa s UTZ certifikátom. Chceme ponúknuť zákazníkovi ten najsladší pôžitok z čokolády, ale pritom nechceme zaťažovať našu planétu. Preto sú čokolády vlastnej značky Tesco vyrábané z certifikovaného kakaa,“ hovorí Eva Šimečková, vedúca rozvoja vlastných výrobkov pre strednú Európu, a dodáva: „Tesco neustále zlepšuje svoje výrobky, aby zodpovedali najnovším trendom a naplnili očakávania zákazníkov. Aj preto sme inovovali a rozšírili v celom reťazci ponuku 17 čokolád vlastnej značky. Zákazníci si môžu vybrať z druhov rôznych príchutí. Ochutnať môžu horkú, orieškovú, bielu s lentilkami či mliečnu s karamelovou náplňou.“
Certifikát UTZ zaručuje, že kakao pochádza z trvalo udržateľného pestovania s osvedčenými poľnohospodárskymi metódami. Firmy zapojené do celého dodávateľského reťazca dodržiavajú pravidlá spoločensky zodpovedného podnikania. Kakao je sledované aj počas celého pohybu v dodávateľskom reťazci. Vďaka pravidlám UTZ môžu firmy v spolupráci s rôznorodou škálou medzinárodných partnerov vytvoriť lepšiu planétu a lepší život pre ľudí, ktorí na nej žijú. Program UTZ je súčasťou celosvetovej organizácie Rainforest Alliance, ktorá certifikuje a spája farmárov, lesníkov, firmy a spotrebiteľov, ktorí tvoria svet, kde ľudia a príroda prosperujú v harmónii. Spolupráca s Rainforest Alliance podporuje kakaové farmy a zaručuje dostupné a udržateľné produkty.
Obal čokolád Tesco vlastnej značky má nový dizajn. Je vyrobený z plastovej fólie, laminátu OPP/OPP, keďže sú spojené dva materiály, je ľahko recyklovateľný. Tesco začalo intenzívne pracovať na odstraňovaní nerecyklovateľných a ťažko recyklovateľných
materiálov z obalov vlastných značiek. Úzko spolupracuje s dodávateľmi produktov vlastných značiek s cieľom zabezpečiť, aby do konca roku 2020 prestali používať nerecyklovateľné materiály. Do konca roka 2025 Tesco zabezpečí, aby boli všetky obaly produktov vlastnej značky plne recyklovateľné alebo znovu použiteľné.
Akú čokoládu milujú Európania? Podľa Tesca sú zákazníci v strednej Európe konzervatívni a kupujú najmä mliečnu čokoládu s orieškami. Z roka na rok však rastie obľúbenosť sladkostí s vyšším podielom kakaa v súlade s trendom zdravého životného štýlu. Francúzi sú zase majstri v spotrebe horkej čokolády. Íri majú radi krémové náplne a Američania zase uprednostňujú sladšie verzie mliečnej čokolády. Spotrebitelia v celej Európe čoraz viac vyberajú výrobky aj podľa ich pôvodu či spôsobu výroby a obalu, ktoré rešpektuje životné prostredie.
„Sme hrdí na to, že Tesco čokolády vlastnej značky sú vyrábané z kakaa s UTZ certifikátom. Chceme ponúknuť zákazníkovi ten najsladší pôžitok z čokolády, ale pritom nechceme zaťažovať našu planétu. Preto sú čokolády vlastnej značky Tesco vyrábané z certifikovaného kakaa,“ hovorí Eva Šimečková, vedúca rozvoja vlastných výrobkov pre strednú Európu, a dodáva: „Tesco neustále zlepšuje svoje výrobky, aby zodpovedali najnovším trendom a naplnili očakávania zákazníkov. Aj preto sme inovovali a rozšírili v celom reťazci ponuku 17 čokolád vlastnej značky. Zákazníci si môžu vybrať z druhov rôznych príchutí. Ochutnať môžu horkú, orieškovú, bielu s lentilkami či mliečnu s karamelovou náplňou.“
Certifikát UTZ zaručuje, že kakao pochádza z trvalo udržateľného pestovania s osvedčenými poľnohospodárskymi metódami. Firmy zapojené do celého dodávateľského reťazca dodržiavajú pravidlá spoločensky zodpovedného podnikania. Kakao je sledované aj počas celého pohybu v dodávateľskom reťazci. Vďaka pravidlám UTZ môžu firmy v spolupráci s rôznorodou škálou medzinárodných partnerov vytvoriť lepšiu planétu a lepší život pre ľudí, ktorí na nej žijú. Program UTZ je súčasťou celosvetovej organizácie Rainforest Alliance, ktorá certifikuje a spája farmárov, lesníkov, firmy a spotrebiteľov, ktorí tvoria svet, kde ľudia a príroda prosperujú v harmónii. Spolupráca s Rainforest Alliance podporuje kakaové farmy a zaručuje dostupné a udržateľné produkty.
Obal čokolád Tesco vlastnej značky má nový dizajn. Je vyrobený z plastovej fólie, laminátu OPP/OPP, keďže sú spojené dva materiály, je ľahko recyklovateľný. Tesco začalo intenzívne pracovať na odstraňovaní nerecyklovateľných a ťažko recyklovateľných
materiálov z obalov vlastných značiek. Úzko spolupracuje s dodávateľmi produktov vlastných značiek s cieľom zabezpečiť, aby do konca roku 2020 prestali používať nerecyklovateľné materiály. Do konca roka 2025 Tesco zabezpečí, aby boli všetky obaly produktov vlastnej značky plne recyklovateľné alebo znovu použiteľné.
Zaujímavosti o čokoláde:
• Čokoláda sa vyrába z plodov kakaovníka, presnejšie zo zrniek tropického kakaového stromu Theobroma cacao
• Slovo čokoláda má pôvod v jazyku Nahuatlov, pôvodných obyvateľov stredného Mexika, kde sa kakaovník pestoval už pred tritisíc rokmi
• Skupina vedcov z Harvardovej univerzity zistila, že kakao je unikátna potravina, ktorá dokáže pozitívne vplývať na krvný tlak, odporúča sa na prevenciu, ako aj liečbu hypertenzie
• Chuť a vôňa celosvetovo obľúbenej tmavej lahôdky má priaznivé účinky aj na psychiku
Ako rozlíšiť dobrú čokoládu od nekvalitnej:
• Čítajte etiketu – kvalitná čokoláda by mala byť zložená z kakaovej hmoty (kakaový prášok a kakaové maslo) a cukru
• Čím väčší objem kakaového masla, tým je čokoláda lahodnejšia a krémovejšia
• Mliečna čokoláda môže obsahovať ešte kvalitné sušené kravské, mandľové alebo kokosové mlieko, oriešky, koreniny a ďalšie ingrediencie
• Čokoláda je kvalitná vtedy, keď sa roztápa hneď pri vložení do úst
• Jej konzistencia by mala byť lesklá a hladká
• Čokoláda sa vyrába z plodov kakaovníka, presnejšie zo zrniek tropického kakaového stromu Theobroma cacao
• Slovo čokoláda má pôvod v jazyku Nahuatlov, pôvodných obyvateľov stredného Mexika, kde sa kakaovník pestoval už pred tritisíc rokmi
• Skupina vedcov z Harvardovej univerzity zistila, že kakao je unikátna potravina, ktorá dokáže pozitívne vplývať na krvný tlak, odporúča sa na prevenciu, ako aj liečbu hypertenzie
• Chuť a vôňa celosvetovo obľúbenej tmavej lahôdky má priaznivé účinky aj na psychiku
Ako rozlíšiť dobrú čokoládu od nekvalitnej:
• Čítajte etiketu – kvalitná čokoláda by mala byť zložená z kakaovej hmoty (kakaový prášok a kakaové maslo) a cukru
• Čím väčší objem kakaového masla, tým je čokoláda lahodnejšia a krémovejšia
• Mliečna čokoláda môže obsahovať ešte kvalitné sušené kravské, mandľové alebo kokosové mlieko, oriešky, koreniny a ďalšie ingrediencie
• Čokoláda je kvalitná vtedy, keď sa roztápa hneď pri vložení do úst
• Jej konzistencia by mala byť lesklá a hladká