Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 29. marec 2024Meniny má Miroslav
< sekcia

Niektoré regionálne vlakové spoje zrušia, autobusy ich nenahradia

Minister dopravy Ján Počiatek. Foto: TASR

V rámci nej štát chystá úplné zastavenie železničnej dopravy na šiestich trasách. Zmeny sa v súčasnosti pripomienkujú, platiť by mali od pravidelnej úpravy cestovného poriadku, ktorá bude 9. decembra.

Bratislava 25. júna (TASR) – Ministerstvo dopravy má už na stole návrh osobného dopravcu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) na reorganizáciu regionálnych vlakov. V rámci nej štát chystá úplné zastavenie železničnej dopravy na šiestich trasách. Zmeny sa v súčasnosti pripomienkujú, platiť by mali od pravidelnej úpravy cestovného poriadku, ktorá bude 9. decembra.

"Spoje budú rušené v oblastiach, kde je dostatočná alternatíva železničnej dopravy autobusovou dopravou," priblížila pre TASR Katarína Šimková z tlačového odboru ministerstva dopravy. Rezort ani ZSSK preto nebudú podľa jej slov nahrádzať zrušené spoje autobusovou dopravou.

Úplne zastavená má byť podľa návrhu železničná doprava na tratiach z Bánoviec nad Ondavou do Veľkých Kapušian, zo Spišských Vlachov do Spišského Podhradia, z Hronskej Dúbravy do Banskej Štiavnice, z Prievidze do Nitrianskeho Pravna a z Jesenského do Turni nad Bodvou. V prípade trate z Lipian do Plaveča zostane zachovaný jeden pár vlakov týždenne, ktorý bude voziť študentov z a do Prešova.

"Dôvodom rušenia železničnej dopravy na týchto tratiach je to, že na uvedených úsekoch sú vlakové spojenia využívané cestujúcou verejnosťou v minimálnej miere, pričom dopravná obslužnosť príslušného územia je zabezpečená existujúcou autobusovou dopravou," vysvetlila Šimková. Málo cestujúcich vo vlakoch vyplýva podľa nej aj z toho, že sú mnohé prevádzkované v súbehu s autobusovou dopravou. Dôvodom je tiež to, že sa železničné stanice často nachádzajú na okraji miest a obcí.

Peniaze, ktoré sa osobnému dopravcovi podarí takto ušetriť, použije na zahustenie dopravy v iných častiach Slovenska, kde je obsadenosť vlakov vyššia. "Tu bude doprava zorganizovaná v taktovom režime, to znamená že odchody vlakov sa budú opakovať v pravidelných časových intervaloch v priebehu celého dňa," priblížila Šimková. Znamená to podľa nej, že za rovnaký balík peňazí sa urobí prehľadnejšia a hustejšia železničná doprava. "V ostatných oblastiach bude dopravnú obsluhu zabezpečovať existujúca autobusová doprava," doplnila Šimková.