Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 26. apríl 2024Meniny má Jaroslava
< sekcia

Ponuka slovenských potravín medziročne vzrástla v Kauflande a Lidli

Ilustračné foto Foto: TASR/František Iván

Najvyšší podiel, až 69-%, mali na pultoch predajní obchodných reťazcov slovenské vody a minerálky, naopak najnižší, približne 20-%, konzervované produkty.

Bratislava 21. júna (TASR) – Podiel slovenských výrobkov na pultoch obchodných reťazcov v SR v júni tohto roka medziročne vzrástol v Kauflande, a to na 43 % z vlaňajšej hodnoty 41 % a v sieti Lidl na 24 % z úrovne 16 % evidovanej v roku 2011. Vyplýva to z prieskumu agentúry GfK vykonaného pre Potravinársku komoru Slovenska (PKS) na vzorke 360 predajní.

Rovnaký podiel ponuky slovenských potravín ako vlani si v júni 2012 zachovala sieť predajní Billa a CBA, a to 51 %, respektíve 64 % podiel. Ponuka slovenských výrobkov naopak podľa prieskumu klesla v sieti obchodného reťazca Tesco na 50 % z vlaňajšej úrovne 59 %, v COOP Jednote zo 68 % na 64 % a v sieti Metro z úrovne 51 % na 46 %.

Najvyšší podiel, až 69-%, mali na pultoch predajní obchodných reťazcov slovenské vody a minerálky, naopak najnižší, približne 20-%, konzervované produkty.

Slovenské mlieko v prieskume zaznamenalo v ponuke 60-% podiel, pivo 58-%, mliečne výrobky 53-%, balené mäsové výrobky 51-%, liehoviny a destiláty 50-%, víno 47-%, cestoviny 47-%, prírodné syry 45-%, balené trvanlivé pečivo 42-%, oleje 36-%, čokoládové cukrovinky 36-%, tzv. spracované produkty 35-%, nealkoholické nápoje 31-% a nečokoládové cukrovinky 26-% podiel.

V ponuke hypermarketov sa podiel slovenských potravinárskych výrobkov v júni 2012 medziročne znížil na 47 % z vlaňajších 52 %, v supermarketoch poklesol z 57 % na tohtoročných 54 %, v malých a diskontných predajniach sa podiel v medziročnom porovnaní zachoval na úrovni 67 %, respektíve 32 %.

Potravinárska komora Slovenska je združenie právnických osôb založené potravinárskymi firmami pôsobiacimi na Slovensku s cieľom spolupracovať pri obhajovaní spoločných záujmov potravinárskeho priemyslu na úrovni štátnych a mimovládnych inštitúcií.