< sekcia

Prvá služba svojho druhu na Slovensku - kuriéri sú zároveň aj anketári

Prvá služba svojho druhu na Slovensku -kuriéri sú zároveň aj anketári Foto: Slovak Parcel Service

Kuriéri zo spoločnosti Slovak Parcel Service (SPS) už neposkytujú len doručovateľské služby, ale sú z nich aj anketári.

Bratislava 12. februára (OTS) - Na Slovensku vznikla unikátna služba v oblasti prieskumov spotrebiteľských preferencií a verejnej mienky, v rámci ktorej sa na zbere dát podieľajú kuriéri. Ide o unikátny biznis model, ktorý je jedinečný nielen na Slovensku ale aj v Európe.

Pilotný zber dát prostredníctvom kuriérov bol realizovaný ešte na jeseň minulého roka, kedy sa na Slovensku konali komunálne voľby. Ďalší testovací zber dát prebiehal koncom januára a týkal sa prieskumu verejnej mienky súvisiaceho s nadchádzajúcimi prezidentskými voľbami. Týmto systémom je možné realizovať zber dát za účelom realizácie prieskumu verejnej mienky ako aj spotrebiteľských nálad, preferencií a očakávaní.

V ostatnom období sa v spoločnosti Slovak Parcel Service sústreďujeme najmä na technologické inovácie, ktoré zefektívňujú procesy v oblasti doručovateľských služieb. Ako prví sme prišli s tzv. Biometrickým podpisom a teraz sme rozhodli rozšíriť oblasť nášho podnikania aj o prieskumy spotrebiteľských preferencií a verejnej mienky,“ hovorí Ján Ťurek, konateľ spoločnosti Slovak Parcel Service.

Kuriéri spoločnosti Slovak Parcel Service sú vybavení najmodernejšími tabletmi, kde majú okrem iného aj anketové otázky. Kuriéri zbierajú dáta a odpovede na anketové otázky od klientov, ktorých primárne navštevujú za účelom doručenia zásielky, ale tiež od iných, náhodných osôb. „Takýto zber dát je najmä mimoriadne rýchly. Už do 3 až 4 hodín, prakticky v priebehu jedného dopoludnia, vieme získať dostatočne veľkú reprezentatívnu vzorku aj 1500 respondentov. Oproti doteraz zaužívanému spôsobu zberu dát je táto forma teda mimoriadne rýchla a efektívna,“ dodáva Ťurek.
Prvá služba svojho druhu na Slovensku -kuriéri sú zároveň aj anketári
Foto: Slovak Parcel Service

Na tomto unikátnom riešení zberu a vyhodnotenia dát spolupracuje Slovak Parcel Service so startupom Axepto, ktorý poskytuje technologické know-how, a poradenskou firmou Restartup zaoberajúcou sa prieskumami verejnej mienky najmä v oblasti politického marketingu. “Vo svojej podstate spájame doručovanie akejkoľvek zásielky či elektronickej zmluvy na akékoľvek miesto. Systém vyvíjame ako multiprieskumnú platformu pre okamžité sledovanie výsledkov vďaka ich elektronickému spracovaniu,” povedal Peter Nízl, konateľ spoločnosti Axepto, ktorá riešenie vyvinula.

Spoločnosť Restartup má v tomto projekte na starosti dizajnovanie prieskumu, správne formulovanie otázok a odpovedí a, samozrejme, štatistickú prácu s dátami, ich vyhodnocovanie a interpretovanie. „Podľa reakcií na náš prvý verejne publikovaný prieskum je zrejmé, že odborná sociologická, politologická a marketingová verejnosť sa tomuto rýchlemu a inovatívnemu spôsobu zberu dát veľmi teší. Doba je rýchla a vyžaduje si aj rýchle informácie pre strategické rozhodovanie,“ dodáva Daniel Kerekes, konzultant spoločnosti Restartup.

Páči sa mi TERAZ.SK na Facebooku

Staňte sa fanúšikom a sledujte dôležité správy z TASR priamo na vašom Facebooku.