Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Publicistika

MALLICKOVÁ: Môcť byť na niečo hrdý, je naša občianska spoločnosť

Foto: Tablet.TV

Hosťom Pavla Demeša v relácii SVET Tu a teraz je Elena Mallicková, riaditeľka odboru verejnej diplomacie na Ministerstve zahraničných vecí a európskych záležitostí SR.

Bratislava 2. februára (TABLET.TV) – Slováci sú veľmi hrdí na to, že sú šikovní a vždy sa vedia vynájsť. Sme národ, ktorý sa vždy dokázal vzmužiť a značka Slovakia Good Idea – Slovensko dobrý nápad je bodkou za celou myšlienkou tohto komunikačno-reprezentatívneho modelu, ktorým sa Slovenská republika prezentuje doma i za hranicami. V štúdiu TABLET.TV to povedala Elena Mallicková, riaditeľka odboru verejnej diplomacie na Ministerstve zahraničných vecí a európskych záležitostí.

Mallicková priblížila, že práve komunikácia domácej verejnosti so zahraničnou je hlavnou úlohou verenej diplomacie, ktorá presadzuje zahranično-politické priority. „Doba je dnes taká, že verejnosť sa stáva nielen pasívnym prijímateľom, ale aj subjektom zahraničnej politiky,“ priblížila.

V tejto súvislosti uviedla, že dnes už takmer dva roky stará značka Slovakia Good Idea, na vytvorení ktorej rezort diplomacie pracoval sedem rokov, plní svoj účel a poslanie. „Značka sa za dva roky uchytila. Ide o jednotnú prezentáciu štátu v zahraničí. Je to spoločná značka pre cestovný ruch, ale zahŕňa aj kultúrnu či športovú prezentáciu,“ objasnila. Samotná koncepcia v podobe, ktorej je dnes známa čoraz viac aj v zahraničí, vychádza, ako uviedla Mallicková, z domácich hodnôt. „Aby bola značka efektívna, pre rezort bolo dôležité predovšetkým zistiť, ako sa Slováci vnímajú,“ uzavrela.

Viac o prezentačných stratégiách rezortu diplomacie povedala relácii SVET Tu a teraz s Pavlom Demešom. Pozrite si jej aktuálne vydanie.