Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 29. marec 2024Meniny má Miroslav
< sekcia Regióny

Aktivisti sú proti výstavbe autostrády v Petržalke

Ilustračné foto Foto: TASR/Oliver Paul

Plánovaná cesta by skomplikovala pohyb chodcom a cyklistom, pretože by vzniklo množstvo križovatiek, ktoré neriešia pohyb cyklistov.

Bratislava 16. apríla (TASR) – Bratislavské združenie Cyklokoalícia spolu s ďalšími aktivistami je proti plánovanej výstavbe štvor- až šesťprúdovej cesty pri Chorvátskom ramene v bratislavskej Petržalke.

O takmer štvorkilometrovej ceste nerealizovaného metra sa uvažuje v druhej etape výstavby nosného dopravného systému. Popri električkovej trati, ktorá by mala viesť z Bosákovej ulice po Janíkov dvor, by mala byť aj cesta pre autá cez zelené územie pri dunajskom ramene.

"Zverejnený návrh megacesty považujeme za nezmyselný a chybný, preto ho odmietame. Navyše nebol predložený na verejnú diskusiu. Tento priestor dlhodobo využívajú Petržalčania na oddych, šport a rekreáciu. Je to zelené srdce sídliska," zdôvodnil na dnešnej tlačovej konferencii predseda Cyklokoalície Michal Malý.

Cesta by skomplikovala pohyb chodcom a cyklistom

Podľa neho plánovaná cesta by skomplikovala pohyb chodcom a cyklistom, pretože by vzniklo množstvo križovatiek, ktoré neriešia pohyb cyklistov. Aj preto sa toto združenie pripojilo k petícii proti výstavbe cesty, ktorú za dva týždne podpísalo 8000 občanov. "Ľudia vôbec nevedeli, že takýto veľký projekt sa tam má realizovať," potvrdila vlastnú skúsenosť členka petičného výboru Dana Vitálošová.

Podľa ďalšej členky tohto výboru Dominiky Belanskej plánovaná cesta nič nerieši a vedie odnikiaľ nikam. "Nemôže byť napojená na Starý most a je zbytočná. Pre autobusy nie je potrebná taká široká cesta. Chceme, aby bolo zrušené výrubové konanie týkajúce sa 2000 stromov," dodala Belanská.

Aktivisti od vedenia mesta tiež žiadajú, aby dalo urobiť dôveryhodný prieskum verejnej mienky Petržalčanov. Na základe jeho výsledkov by sa potom mala vyhlásiť architektonicko-urbanistická súťaž, ktorej výsledky treba premietnuť aj do nového územného plánu Bratislavy.

"Na spomínanom úseku by mala existovať cyklotrasa a park. Vieme si predstaviť, že tam môže byť aj citlivo riešená električka v zapustenom koridore," navrhuje Malý.

Petičiari chcú zbierať podpisy do 22. apríla a odovzdať ich vedeniu mesta na verejnej prezentácii druhej etapy nosného dopravného systému v Primaciálnom paláci, kde chcú aj diskutovať.