Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 29. marec 2024Meniny má Miroslav
< sekcia Regióny

V Bratislave sa bude opäť rozhodovať o spustení parkovacej politiky

Na archívnej snímke primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal. Foto: TASR - Dano Veselský

Zavedenie parkovacej politiky do života podľa primátora blokuje skupina poslancov a tým poškodzuje Bratislavčanov

Bratislava 20. februára (TASR) – Bratislavskí mestskí poslanci budú vo štvrtok (22.2.) opäť rozhodovať o spustení celomestskej parkovacej politiky. Primátor Ivo Nesrovnal totiž mestskému zastupiteľstvu znova predkladá dodatok štatútu hlavného mesta, ktorý má reguláciu v parkovaní zaviesť do praxe. Ten však mestskí poslanci dvakrát neschválili a hlasovanie o tomto bode predtým niekoľko rokovaní presúvali. Schválenie dodatku je aj tentoraz neisté.

Mestský poslanec a predseda Klubu pre Bratislavu Martin Borguľa však v utorok informoval, že on i jeho klub parkovaciu politiku podporujú a budú hlasovať za predložený dodatok štatútu. Parkovacia politika je podľa neho najzásadnejší dokument tohto volebného obdobia. "My sme asi jediné hlavné mesto v Európe, ktoré nemá určené pravidlá parkovania a my ich musíme začať kreovať. Dnes sme v situácii, že musíme prijať hocijakú parkovaciu politiku a začať ju postupne vylepšovať," skonštatoval. Námestníčka bratislavského primátora Ľudmila Farkašovská (Klub pre Bratislavu) tvrdí, že hoci v otázke regulácie parkovania je už päť minút po dvanástej, treba už s niečím praktickým začať. "Dúfam, že to tak bude a všetci kolegovia, čo chcú niečo stále vylepšovať, pochopia, že to nie je dobrá cesta a treba urobiť praktický krok, schváliť dodatok štatútu a spustiť parkovaciu politiku v Bratislave," podotkla.

Najväčším kritikom tejto parkovacej politiky je najväčší poslanecký Bratislavský klub. Jeho predseda Ján Budaj tvrdí, že súčasné vedenie mesta nezvládlo pripraviť parkovaciu politiku. Vyčíta, že nie sú ešte vybudované záchytné parkoviská a na zavedenie regulácie v parkovaní nie je dostatočne pripravená MHD ani mestskí policajti. Takúto parkovaciu politiku považuje len za novú daň. "Celý tento komplex vecí, spôsob hospodárenia a kooperácia mestských častí, ani v jedinom tomto bode nebola parkovacia politika životaschopná," skonštatoval Budaj. Predpokladá, že zavedenie parkovacej politiky sa presunie až do budúceho volebného obdobia.

Zavedenie parkovacej politiky do života podľa primátora blokuje skupina poslancov a tým poškodzuje Bratislavčanov. "Musíme sa však k tomu vrátiť, parkovanie je jeden zo zásadných problémov hlavného mesta," povedal TASR koncom minulého roka. Mesto sa podľa neho na zavedenie regulácie parkovania pripravuje. Rieši záchytné parkoviská, prvé vybuduje vo Vrakuni, rovnako obnovuje MHD, tlačí na železnice, aby sa zahusťovala vlaková doprava v meste, či pripravuje alternatívne spôsoby dopravy ako bikesharing.

Parkovacia politika platí od decembra 2016 zatiaľ len na papieri. Aby sa nové pravidlá parkovania v Bratislave stali realitou, je potrebné prijať dodatok štatútu hlavného mesta. Ten totiž upravuje deľbu kompetencií hlavného mesta a bratislavských mestských častí vo veci užívania komunikácií. Zároveň splnomocňuje mestské časti schváliť všeobecne záväzné nariadenie v miestnom zastupiteľstve. Jeho obsahom je najmä úprava výšky úhrady za dočasné parkovanie.