Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 25. apríl 2024Meniny má Marek
< sekcia Regióny

Košice ako turistická destinácia zaujali aj na veľtrhu v Berlíne

V národnej expozícii SACR sa prvýkrát Košice prezentovali so svojou vlastnou expozíciou v kóji, ktorá návštevníkov lákala interaktívnou virtuálnou prehliadkou, zobrazovanou priamo pod ich nohami.

Košice 17. marca (TASR) - Mesto Košice spoznali ako turistickú destináciu na prestížnom veľtrhu o turizme ITB Berlín v dňoch 7. až 11. marca. Košice v Nemecku prezentovala Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR) spolu so zástupcami neziskovej organizácie Košice - Európske hlavné mesto kultúry (EHMK) 2013.

V národnej expozícii SACR sa prvýkrát Košice prezentovali so svojou vlastnou expozíciou v kóji, ktorá návštevníkov lákala interaktívnou virtuálnou prehliadkou, zobrazovanou priamo pod ich nohami. "Aj vďaka tomu sa pri stánku zastavovalo mnoho odborných zahraničných žurnalistov, ktorí mali obrovský dopyt po infocestách v meste Košice, ale aj okolitom regióne. Zástupcov najmä nemeckých médií pozývala SACR na návštevu prezentačného stánku už pred samotným veľtrhom. Mnohí z novinárov sa živo zaujímali o program, Slovensko a hlavne mesto Košice ako Európske hlavné mesto kultúry v roku 2013," informoval Tomáš Čižmárik, vedúci sekcie PR a médií neziskovej organizácie Košice EHMK 2013.

Manažér pre cestovný ruch a regionálny rozvoj z tímu Košice 2013 Peter Germuška zhodnotil, že záujem o Košice bol veľký. V košickom stánku excelovalo netradičné cimbalové zoskupenie Silváyovci z Košíc. "Svojím originálnym podaním skladieb súčasných hudobných skupín a interpretov, zahraných na tradičných hudobných nástrojoch, spôsobovali doslova a do písmena 'dopravný kolaps' v uličke, kde sa stánok nachádzal. Toľko zvedavcov od nich oči a hlavne uši nevedelo odtrhnúť," komentoval Germuška.

Na berlínskom veľtrhu sa tento rok zúčastnilo 187 krajín a viac ako 11.000 vystavovateľov. Tí prilákali vyše 170.000 odborných, ale aj bežných návštevníkov. "Skúsenosti získavané na takýchto podujatiach plánuje nezisková organizácia Košice 2013 implementovať do vôbec prvej stratégie destinačného manažmentu pre mesto Košice," dodal Peter Germuška.