Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 24. apríl 2024Meniny má Juraj
< sekcia Trnavský kraj

Novela zákona otvára možnosť na vznik pilotného projektu v Piešťanoch

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

Novela zákona umožňuje zakonzervovanie nepoužívaných železničných tratí, ktoré môžu byť v budúcnosti obnovené.

Piešťany 14. septembra (TASR) – Nová legislatívna úprava, ktorú vo štvrtok (13.9.) schválil parlament, otvára priestor, aby z nevyužívanej železničnej trate medzi Piešťanmi a Vrbovým vznikol cyklochodník, uviedol to starosta obce Trebatice Juraj Valo.

Novela zákona umožňuje zakonzervovanie nepoužívaných železničných tratí, ktoré môžu byť v budúcnosti obnovené. Chodníky, ktoré by sa postavili na týchto tratiach, budú preto iba dočasné a stavať ich môžu iba samosprávne kraje, obce alebo združenia obcí. "Novela zákona o dráhach je vyústením našej dlhoročnej snahy o výstavbu cyklotrasy medzi Piešťanmi a Vrbovým. Po množstve rokovaní, konferencií a aktivít sme pochopili, že legislatívna zmena je jediná systémová cesta, ako začať na Slovensku reálne stavať cyklotrasy," uviedol Valo.

Snaha o vytvorenie cyklochodníka vyústila do založenia Združenia obcí Zelená cesta. To vzniklo z iniciatívy primátorov miest Piešťany a Vrbové a starostov obcí Trebatice a Krakovany, ktorými prechádza nevyužívaná železničná trať. Účinnosť novely zákona je stanovená od 1. novembra.

"Tento čas chceme využiť na rokovanie s vlastníkom a prevádzkovateľom železnice v rámci spomenutej pracovnej skupiny o detailoch technického riešenia premeny železnice na cyklotrasu, ako aj na prípravu zmluvy o využití dráhy na dočasné vybudovanie cyklotrasy v zmysle schválenej novely zákona. Verím, že 'zelená cesta', cyklotrasa z Piešťan do Vrbového, bude pilotným projektom schválenej novely zákona o dráhach. Vyhrali sme veľkú bitku, ale celú vojnu v skutočnosti vyhráme až prejazdom prvého cyklistu," poznamenal starosta Trebatíc.

Pre samosprávy je akceptovateľný návrh, aby 'zelená cesta' získala od štátu železničnú trať do dlhodobého prenájmu. "Zostanú otvorené určité zadné dvierka. Ak o 40 - 50 rokov bude spoločenská požiadavka na obnovu železnice, štát bude mať koridor, v ktorom môže železnicu situovať," doplnil Valo.